Google Moja Firma to darmowa usługa stworzona z myślą o właścicielach firm, która pozwala zaprezentować najważniejsze informacje o profilu działalności firmy i jej danych kontaktowych. Wizytówka firmy wyświetli się w wyszukiwarce oraz mapach Google w momencie, gdy użytkownik wpiszę w niej nazwę firmy lub poda nazwę usługi albo produktu, który sprzedajesz.
Oprócz podstawowych danych jak numer telefonu czy lokalizacja firmy na mapie, wizytówka Google daje nam możliwość dodania logo firmy, galerii zdjęć, godzin otwarcia, a także adresu strony internetowej. Na tym nie kończą się możliwości personalizacji naszego profilu. Aby klienci mogli lepiej poznać profil działalności Twojej firmy, dobrym pomysłem jest dodanie informacji o produktach lub usługach, które posiadasz w swojej ofercie. Jeśli chcesz poinformować klientów o nowościach w Twojej ofercie czy promocjach, możesz tego dokonać za pomocą wpisów na profilu. Z kolei właścicieli restauracji powinna zainteresować możliwość dodania oferty menu. Ciekawym rozwiązaniem jest sekcja pytań i odpowiedzi. Użytkownik znajdujący profil Twojej firmy może zadać pytanie bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Twoim zadaniem jako właściciela firmy będzie udzielenie mu wartościowej i merytorycznej odpowiedzi.
Wizytówka firmy wyświetli się w wyszukiwarce oraz mapach Google w momencie, gdy użytkownik wpiszę w niej nazwę firmy lub poda nazwę usługi albo produktu, który sprzedajesz.
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?
Aby utworzyć profil firmy w usłudze Google moja firma musisz wypełnić prosty formularz rejestracyjny dostępny pod adresem: https://www.google.com/business/
Do założenia profilu firmy konieczne jest posiadanie adresu email w Google, czyli z końcówką gmail.com.
Gdy będziesz już zalogowany Twoim oczom ukaże się prosty konfigurator, gdzie będzie musiał podać kolejno takie informacje jak:
- nazwa firmy
- rodzaj działalności (sklep online, sklep lokalny, usługi)
- kategoria działalności
- adres, numer telefonu, stronę www (opcjonalne)
- obszar, który obsługujesz
Ostatnim krokiem będzie wybór weryfikacji naszej firmy w Google. Jest to konieczne, aby wizytówka została opublikowana. Mamy dostępne kilka sposobów weryfikacji: telefoniczna, za pomocą poczty lub za pomocą sms.
Dlaczego warto utworzyć wizytówkę Google?
Założenie wizytówki w Google nie zajmuję wiele czasu, a może przynieść wiele wymiernych korzyści, z których najważniejszą jest pozyskanie nowych klientów. Ponadto, utworzenie firmowego profilu firmy pozwoli Ci zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki i uzyskać dostęp do nowych kanałów komunikacji z klientem.
Zamieszczenie wizytówki w Google stanowi darmową formę reklamy w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Poszukując usług lub produktów użytkownicy w pierwszej kolejności korzystają z wyszukiwarki Google, a zamieszczona wizytówka może być pierwszym punktem styku klienta z Twoją firmą. Jeśli informacje, które w niej zawarłeś zainteresują klienta, może być to początkiem owocnej współpracy.
Liczy się pierwsze wrażenie. Dlatego odpowiednio zarządzana i aktualizowana wizytówka Google Moja Firma pozwoli nam zbudować wizerunek w pełni profesjonalnej i wiarygodnej firmy. Odpowiednia jakość świadczonych przez Ciebie usług przełoży się z pewnością na pozytywne opinie Twojej firmy w wizytówce Google.